Till startsidan

Creativity is putting two and two together to make five.
- Arthur Koestler
Faq | Om webbplatsen | Webbkarta | Kontakt | Allmänna villkor | Privacy Policy |
  • Startsida
  • Mässmonter/Bilder
  • Monterdesign
  • Mobil monter/Idébilder
  • Inredningsuppdrag
  • Displaysystem/produkter
  • Portabla diskar/bord
  • Utomhussystem
  • Broschyrställ
  • Mattor
  • Grafisk manual
  • Nöjda kunder
  • Mässor/Fakta och trender
    • Trendlistan för mässor och möten
    • Effekter av ett mässdeltagande
  • Aktuellt
  • Kontakt
  • Allmänna villkor

Expoplus AB katalog

Beställ vår katalog
Beställ vår katalog redan idag
Till beställningen

Aktuellt

Årets julgåva ger vi till Project Education som arbetar för att lyfta barnen och kvinnorna i kåkstäder i Sydafrika ur sin djupa misär
Läs mer
Fackförbundet Vision väljer nu Expoplus som leverantör av sitt nya mässmaterial och mobila utställningar
Läs mer
I tyngsta klassen blev vi 2017 åter igen nominerade till bästa monter av Expoförbundets medlemmar
Läs mer
Philips eleganta monter på Swedental 2017 präglades i år av guld och blått
Läs mer
På Starta Eget Mässan 2017 kom totalt 20000 besökare till montern Verksamt.se
Läs mer
Den 1 mars flyttar vi kontoret från Bromma till Folkungagatan 122
Läs mer
Vi bygger monter åt Skagerak på Möbelmässan 2016
Läs mer
Nominerade till årets bästa monter
Läs mer
Actavis väljer Expoplus som monterleverantör
Läs mer
Nu lanserar vi Philips lila tandborste
Läs mer
Trafikverket är nu vår kund
Läs mer
Expoplus vinner statlig upphandling
Läs mer
Visit Åland har valt oss som leverantör av sin nya mobila mässmonter
Läs mer
Expoplus bygger Philips härligt rosa koncept på Swedental 2014
Läs mer
Vår monteridé för Verksamt.se
Läs mer
Trygg-Hansas nya monterlösning gjorde succé på Underbara Barn och Lastbilsmässan
Läs mer
Multicom och Safetel deltog båda på Skydd 2014
Läs mer
TR Fastenings har förnyat sina bilder på sin mobila pop-uplösning
Läs mer
Ecuadors handelskontor har köpt en mobil pop-up lösning
Läs mer
Yrkesplugget i Uppsala har till Gymnasiedagen 2014 köpt 3 pop-uper
Läs mer
Fylgias advokatkontor har köpt pop-uper
Läs mer
Läs om oss i Projektnytt
Läs om oss i branschtidningen, www.eventexpo.se

Läs eller ladda ner

Medlemmar i

Länk till Sveriges EXPOförbund

Adress

Expoplus AB
Sickla Kanalgata 46
120 68 Stockholm
Telefon 08-756 82 20
Mobil 070-527 64 97
E-post vivianne@expoplus.se

Effekter av ett mässdeltagande

Ett av de projekt som intresseorganisationen Fairlink driver är en undersökningsserie- Effekter av mässdeltagande. Syftet med den är att följa ett antal utställare under ett halvårs tid efter en mässa för att se om det faktiska resultatet motsvarar de förväntningar som fanns efter mässan.

De utställare som har deltagit i undersökningen har fått en internetenkät skickad till sig vid tre olika tillfällen efter ett mässdeltagande. Totalt har 612 intervjuer med 286 olika utställare genomförts.

Självklart att ställa ut

76 % av de intervjuade företagen svarade Ja eller Ja, absolut på frågan om det var ett självklart val att ställa ut. Ett resutat som bekräftar mässornas starka ställning.

40 % anser att det går att mäta effekterna av ett mässdeltagande, 39 % svarade att det varierar medan 19 % svarade att det inte går ( 2 % svarade vet ej).

Ett högt ROI

Att ett mässdeltagande ofta ger ett högt ROI ( Return On Investment) bekräftar de resultat som framkommit i de tidigare effektundersökningarna, eller som en utställare uttryckte det:

- Att stå på mässan gör att man får trovärdighet i många kunders ögon. Plötsligt finns man. Det spelar ingen roll vilka andra meriter man har.

De företag som deltog i undersökningen tecknade order för i genomsnitt ca. 1 miljon kronor under den mässa som de deltagit i. Efter 3 månader hade summan stigit till 1.4 miljoner kronor, och enligt utställarnas egna bedömningar skulle den komma att stiga till ca. 2 mkr, tolv månader efter mässdeltagandet.

Order för 2 mkr innebär en försäljning 10 gånger högre än vad mässdeltagandet hade kostat för de företag som deltog i undersökningen. 74 % av utställarna bekräftar också att man anser att det var värt insatsen att ställa ut, medan 9 % var mer tveksamma.

Källa: Screen&Marknaden 1-2009

Skriv ut   Upp

Faq | Om webbplatsen | Webbkarta | Kontakt | Privacy Policy

Validerad XHTML kod | Validerad CSS kod | Tillgänglighet för funktionshindrade enligt W3C-WAI Web Content Accessibility Guidelines 1.0 | Copyright © 2007 Expoplus AB